Ігри
для учнів 1-4
класів
Білі й бурі ведмеді
Учитель малює два кола:
крижина – житло білого ведмедя, ліс – бурого. Обирає двох гравців – «ведмедів».
Інші – «ведмежата», яким учитель пошепки призначає різновид – бурий чи білий.
За командою гравці починають бігти обмеженою територією. «Ведмеді» ловлять їх і
ведуть до своїх жител. Перемагає той «ведмідь», який упіймав більше своїх
родичів.
Будь ласка
Учні стають колом.
Ведучий – у центрі – задає їм виконати якість дії (підстрибнути, підняти праву
руку, плеснути в долоні тощо), додаючи чи не додаючи ввічливі слова «будь
ласка». Якщо ці слова прозвучали, гравці виконують завдання. Якщо ні – не
виконують. Переможцем стає найуважніший гравець.
Вершники
Гравці – «вершники»
бігають по колу. Ведучий у центрі – кидає хустинку. Вершник, який перший
схопить хустинку, стає ведучим.
Витвори майстерні Природи
Діти мають знайти
предмети неживої природи (камінці, гілки, листя, хмари), схожі на якісь образи,
та розповісти про них.
Вибивний
Двоє учнів «вибивають»
м’ячем однокласників, що стоять між ними. Виграє найспритніший і найуважніший.
Відгадай, з якого дерева листок
Учитель розподіляє учнів на групи. Кожна мовчки
демонструє листок, утворюючи «живу» скульптуру. Інші групи відгадують, з якого
дерева цей листок.
Вовк і Заєць
Гравці розподіляються по
парах і стають обличчям один до одного, тримаючись за руки, утворивши
«хатинки». Одній із пар учитель надає ролі Вовка і Зайця. Заєць тікає від
Вовка, ховаючись в одній із «хатинок». Заєць бере за руки одного з учасників
пари. Тепер Зайцем стає інший член пари, який і тікає від Вовка. Впольований
Заєць стає Вовком.
Вулиця Пушкіна, будинок Колотушкіна, квартира…
Учні шикуються колом,
кладучи руку в руку сусідові. Плескають один одного по черзі в долоньки, промовляючи
слова: «Вулиця Пушкіна, будинок Колотушкіна, квартира…(наприклад, 7)».
Одне слово відповідає
одному ударові долонькою. Коли учні дійшли до номера квартири, плескання в
долоньки продовжується, подумки ведеться рахунок: «один, два, три…» На рахунок «сім»
учень має зреагувати і прибрати долоню, щоб по ній не плеснув сусід. Хто
виявиться неуважним, вибуває з гри. Найуважніший стає переможцем.
Дерев’яний квач
На обмеженій території
гравці тікають від учня – Квача. Вони можуть рятуватися, торкаючись стовбура
дерева чи куща, пенька або дерев’яних забудов на майданчику. Спійманий гравець
стає новим Квачем.
Живі картинки
Учні стають у коло і
перекидаються м’ячем. Хто не впіймає, мусить завмерти на місці. Гру закінчують,
коли всі, крім одного, будуть нерухомі.
Заморозко і Сонечко
Обираються Заморозко і
Сонечко. На обмеженій території гравці тікають від Заморозка. Впіймані учні
«замерзають» - нерухомо завмирають на місці. Сонечко своїм дотиком може
врятувати їх – «розморозити».
Зіпсований телефон
Учні шикуються в ряд.
Ведучий швидко пошепки промовляє якесь слово на вухо першому гравцеві. Це слово
має швидко і пошепки передаватися від сусіда до сусіда ланцюжком. Останній
гравець промовляє вголос слово, яке почув. Тоді Ведучий називає слово, яке він
передавав. Якщо слова співпали, останній гравець стає Ведучим.
Змійка зі скакалкою
Двоє учнів, тримаючи
скакалку за кінці, смикають її по землі. Учні – гравці мають пройти по рухливій
вервечці від початку до кінця.
Знавці зими
Учні розбиваються на
команди. Кожна по черзі називає поняття чи предмет, який тим або іншим чином
стосується зими. Перемагає команда, яка назве таких понять найбільше.
Ікебана
Учні розподіляються на
групи. Кожній дається завдання зібрати сухе гілля, листя, трави та скласти
диво-букет. Ламати і зривати рослини забороняється. Хто порушив заборону,
дискваліфікується. Гравцям присуджуються І, ІІ і ІІІ місця.
Їстівне – неїстівне
Учні шикуються в ряд.
Ведучий кидає їм по черзі м’яч, називаючи різні предмети. Їстівні предмети
гравці мають «з’їсти» - зловити м’яч. Неїстівне – відкинути. Хто помилився,
вибуває з гри. Переможцем стає Ведучим.
Канатоходець
На майданчику креслиться
довга пряма лінія – «канат». Учні мають пройти по ній по черзі. Дозволяється
триматися руками за боки. Програють ті «канатохідці», які зійдуть з лінії
(«канату»).
Король рахунку
Учні розподіляються на
групи. У кожного гравця діючою є тільки одна рука. Учитель задає число. Учні
кожної групи мають швидко і мовчки показати склад цього числа за допомогою
пальців. Найкмітливіші і найспритніші стають Королем рахунку.
Кошик із фруктами
Обирається Покупець, який
стає осторонь гравців. Гравці домовляються, хто з них буде яким «фруктом», і
стають колом. Приходить Покупець і каже: «Я прийшов придбати яблуко і грушу».
Учні, що є цими «фруктами», мають помінятися місцями, а Покупець в цей час
намагається зайняти місце когось із них. Якщо йому це не вдається, Покупцем
стає учень, чиє місце він зайняв.
Кошик із овочями
Обирається Покупець, який
стає осторонь гравців. Гравці домовляються, хто з них буде яким «овочем», і
стають колом. Приходить Покупець і каже: «Я прийшов придбати цибулю і моркву».
Учні, що є цими «овочами», мають помінятися місцями, а Покупець в цей час
намагається зайняти місце когось із них. Якщо йому це не вдається, Покупцем
стає учень, чиє місце він зайняв.
Квач із «будиночками»
Обирається учень – Квач.
Призначається обмежена територія, на якій кресляться кружечки. Їх має бути
менше, ніж гравців. Учні тікають від Квача, ховаючись у «будиночках». Гравець,
якого зловив Квач, стає новим Квачем.
Квач у парі
Учні розподіляються по
парах і беруться за руки. На обмеженій території вони бігають парами від учня –
Квача.
Ланцюжковий квач
На обмеженій території
учень – Квач ловить однокласника. Тепер вони вдвох, зчепившись за руки, ловлять
третього, який також приєднується до них. Так продовжується, доки не залишиться
один гравець – переможець, який стає новим Квачем.
Малюнки водою
У кришечці пластикової
пляшки пробивають маленьку дірочку. Наповнюють пляшку водою, щоб вийшла
бризкалка. Малюють струменем води на піску чи асфальті. Бризкати на товаришів
забороняється.
Малювання
піском
Учні розподіляються на
групи. Кожній виділяється клаптик асфальту (землі тощо). Учні мають намалювати
лінійний малюнок за допомогою піску, сиплючи його з долоньки, згорнутої в
кулачок, або з пакетика із дірочкою.
Мисливець
за м’ячем
Учні стають колом,
Ведучий із м’ячем – у центрі. Ведучий називає ім.’я одного з гравців і підкидає
м’яч високо вгору. Названий учень має зловити м’яча. Тепер він стає Ведучим.
Мисливці
за тінню
Мисливець бігає за
гравцями на обмеженій території, намагаючись наступити на їхні тіні. Переможені
стають полоненими, переможець стає новим Мисливцем.
Мисливець
і лисиці
На обмеженій території
бігають гравці – «лисиці». Мисливець стоїть у центрі і, не сходячи з місця,
намагається вполювати Лисицю – потрапити у гравця м’ячем. Упольовані «лисиці»
стають помічниками Мисливця і подають йому м’яч. Не впольована Лисиця стає
переможницею.
Море хвилюється
– раз!
Ведучий промовляє слова:
«Море хвилюється – раз, море хвилюється – два, море хвилюється – три! Морська
фігура – завмри!». Гравці хаотично рухаються. У момент звучання команди
«Завмри!» вони зупиняються, імітуючи якусь тварину. Ведучий відгадує, хто це.
Переможцем стає найвигадливіший гравець.
Фарби
Учні шикуються в ряд.
Ведучий пошепки кожного призначає певною фарбою. До них навідується Чортик. Між
ним і Ведучим відбувається розмова:
-
Тук! Тук!
-
Хто там?
-
Я –
Чортик рогатий, на лобі шишка, в кишені мишка!
-
Що тобі
треба?
-
Фарбу!
-
Яку?
Чортик називає будь-яку фарбу. Якщо серед гравців такої немає, Ведучий
промовляє:
-
Скачи на
одній ніжці по доріжці…разів!
Таким чином, чортик опиняється далі від «фарб». Розмова починається
знову.
Якщо серед гравців є Фарба, яку забажав Чортик, Ведучий промовляє:
-
Є така!
Фарба біжить по колу від Чортика. Якщо втекла, Ведучий призначає їй
новий колір. Якщо ні, Чортик забирає її собі. Фарба-переможиця стає Ведучим.
Немає коментарів:
Дописати коментар